اخبار مهم
Home / سلامت / نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی
19387_951.jpg

نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی

بمب‌های کالری‌ هر لحظه در کمین ما هستند. شاید گهگاهی در مهمانی یا مناسبتی، کمی زیاده‌روی کنیم و بیش از نیاز بدن کالری دریافت کنیم اما نباید بعد از آن خود را زیاد سرزنش کنیم. در اینجا با کمک “کری گانز، مشاور تغذیه شهر نیویورک” راه‌های ساده و زیرکانه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که بدون داشتن رژیم‌های غذایی سخت و عجیب، بتوانید خورد و خوراک خود را به راحتی کنترل کرده، کمتر احساس گرسنگی کنید و چربی بیشتری بسوزانید.


مصرف صبحانه مفصل و زودهنگام 

تحقیقات علمی در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهند که زنانی که وعده صبحانه را بسیار مفصل برگزار می‌کنند (حدود ۷۰۰ کالری)، نسبت به افرادی که یک وعده صبحانه جمع و جور (در حد ۲۰۰ کالری) مصرف می‌کنند، در طول روز کمتر دچار افت هورمون گرسنگی گرلین می‌شوند.

رژیم غذایی، لاغر شدن، لاغر ماندن، صبحانه، پروتئین، تخم مرغ


بعد از صبحانه، یک دونات کوچک بخورید

شاید خوردن دونات، آن هم بعد از صرف صبحانه کمی عجیب به نظر برسد اما تحقیقات علمی نشان می‌دهند که مصرف یک شیرینی بعد از صبحانه پروتئینی، راز مهارکردن میل به شیرینیجات برای بقیه روز است. زنانی که به مدت ۸ هفته از این قانون پیروی کردند نسبت به کسانی که صبحانه‌های معمولی مصرف کرده و از خوردن شیرینی خودداری کردند، حدود ۱۷ کیلوگرم بیشتر کاهش وزن داشتند.


قهوه بنوشید و لاغر شوید

طبق گزارش مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نوشیدن قهوه نه تنها انرژی شما را افزایش می‌دهد، بلکه کالری‌سوزی بدن را نیز به مدت ۳ ساعت و تا حدود ۱۲ درصد افزایش می‌دهد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

قهوه و لاغری، قهوه سبز، لاغر شدن، کاهش وزن، رژیم لاغری، لاغری سریع، لاغری بدون رژیم


غذای خود را با فلفل قرمز طعم‌دار کنید

اگر قرار است برای وعده ناهار یک تکه سینه‌ مرغ مصرف کنید، سعی کنید آن را با مقداری فلفل‌ قرمز طعم‌دار کرده و بعد نوش جان کنید. کپسایسین یا همان عامل تندی فلفل، سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال کرده و سوخت‌وساز بدن را تا ۴ ساعت بعد از صرف غذا، افزایش خواهد داد.

فلفل قرمز، خواص فلفل قرمز، کپسایسین، ناهار رژیمی، لاغر شدن، کاهش وزن، لاغری شکم


اوایل روز ورزش کنید

محققان به این نتیجه رسیدند که ۴۵ دقیقه ورزش صبح‌گاهی سوخت‌و‌ساز بدن را تا حدود ۱۴ ساعت، بالا نگه می‌دارد و بدن حدود ۱۹۰ کالری بیشتر خواهد سوزاند و به این ترتیب بدون رژیم غذایی خاص، در طی مدت زمان طولانی شاهد کاهش وزن خودذ خواهید بود.


آب سرد بنوشید

ممکن است در فصل سرما، ولع زیادی به خوردن کاکائو پیدا کنید اما؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این مواقع یکی دو لیوان آب یخ بنوشید و مطمئن باشید بدن‌تان برای این کار از شما سپاس‌گذار خواهد بود. محققان آلمانی معتقدند که نوشیدن آب سرد، متابولیسم بدن را تا ۳۰ درصد و به مدت ۶۰ دقیقه، افزایش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

آب سرد، آب یخ، میل به شیرینی جات، لاغر شدن، کاهش وزن، لاغری، رژیم لاغری


اشتهای خود را کنترل کنید

تصور کنید که روی مبل لم داده و در حال تماشای تلویزیون هستید. وقتی نوبت به پیام‌های بازرگانی می‌رسد، در حالی‌که یک لیوان نوشیدنی شیرین مثل آبمیوه در دست دارید، ناخود آگاه سراغ شبکه‌های آموزش آشپزی می‌روید. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که تماشای تصاویر غذاهای چرب هم‌زمان با نوشیدن یک آبمیوه شیرین، مرکز اشتهای مغز را تحریک کرده و شما ناگهان احساس گرسنگی خواهید کرد.


رزماری تنها گیاه مفید برای لاغری نیست!

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که تنها گیاه مفید دنیا رزماری است و فقط باید از آن در غذاها استفاده کنیم اما؛ ما به شما توصیه می‌کنیم که به دنبال دستور غذاهایی باشید که در آن‌ها از شوید، ریحان و پیازچه استفاده می‌شود. این گیاهان دارای ماده‌ای به نام کامپفرول هستند که متابولیسم یا سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهند.

رزماری، شوید، پیازچه، ریحان، سبزیجات، رژیم لاغری، کاهش وزن، لاغر شدن


از هندزفری برای مکالمات تلفنی استفاده نکنید

تلفنی صحبت‌کردن به اندازه کافی حواس ما را از محیط اطراف‌مان پرت می‌کند. حالا تصور کنید که سبد خرید در دست، هنزفری در گوش در حال صحبت و خریدکردن هستید. نتیجه می‌شود خرید یک قوطی آبنبات خیلی شیرین بدون آن‌که متوجه شده باشید. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که گوش‌دادن به موسیقی‌های تند و یا شاد سرعت خریدکردن را بالا تر می‌برد و درست برعکس؛ زمانی‌که بی‌حوصله و کسل باشید و یا خسته از کار به فروشگاه بروید کمتر خرید خواهید کرد.


حواستان به ساعت باشد

محققان پیشنهاد می‌کنند که اگر صبحانه را ساعت ۸ صبح میل می‌کنید، ساعت ۸ شب هم آشپزخانه را تعطیل کنید. بهتر است تمام کالری مورد نیاز بدن را بین این ساعات دریافت کرده و از ریزه‌خواری شبانگاهی و یا شام‌خوردن بعد از ساعت ۸ یا ۹ شب خودداری نمایید.

کاهش وزن بدون رژیم غذایی، رژیم لاغری، رژیم غذایی، لاغری سریع، قرص لاغری


خود را ملزم به زود بیدار شدن کنید

تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که به مدت یک هفته، هر شب تنها ۴ ساعت خوابیده اند، نسبت به دیگران تا ۴۰ درصد دچار افت کالری حاصل از پردازش گلوکز شده‌اند.


از خریدکردن بیش از نیاز خودداری کنید

محققان بر این باورند که وقتی ذخیره موادغذایی زیاد باشد، میزان مصرف نیز دو برابر افزایش می‌یابد. در واقع وقتی در خانه مقدار زیادی موادغذایی وجود داشته باشد، شما از نظر روانی تحت فشار قرار می‌گیرید که حتما آن‌ها را مصرف کنید. پس کالاهای مصرفی و موادغذایی پایه، مانند روغن و تخم‌مرغ را به صورت فله‌ای و در مقدار زیاد نخید.

کاهش وزن بدون رژیم غذایی، رژیم غذاغیی، رژیم لاغری، کاهش وزن، لاغر شدن، برنامه غذایی لاغری، لاغری شکم


ظرف میوه روی میز را پر کنید

مطالعات صورت گرفته در موسسه تغذیه دانشگاه کرنل نشان می‌دهد که میانگین وزن افرادی که این کار را انجام می‌دهند نسبت به دیگران حدود ۵ کیلوگرم کمتر است.


از بشقاب کوچک استفاده کنید

بدون شک وقتی بشقاب‌های کوچک را در طبقه‌ای از کابینت قرار دهید که دسترسی به آن ها راحت‌تر باشد، تمایل بیشتری نیز به استفاده از آن‌ها خواهید داشت و این خیلی خوب است چون تجربه ثابت کرده که افراد در بشقاب‌های کوچک کمتر غذا می‌خورند و مثلا یک‌بار پرکردن بشقاب برای یک وعده آن‌ها کفایت می‌کند.

 رژیم غذایی، اسرار لاغری، لاغر ماندن، تثبیت وزن، کاهش وزن، لاغر شدن


تنقلات را در کابینت مخفی کنید

در ادامه تحقیقات دانشگاه کرنل مشخص شد که وزن زنانی که پاکت چیپس را روی پیش‌خوان آشپزخانه قرار می‌دهند، حدود ۴ کیلوگرم نسبت به افرادی که تنقلات را دور از دسترس خود و خانواده قرار می‌دهند بیشتر است.


غذا را با قابلمه سر میز نبرید

بردن غذا با قابلمه یا تابه سر میز، یعنی خوردن مقدار بیشتر غذا در یک وعده. اما وقتی غذا را در ظروف کوچک سرو کرده و سر میز ببرید، تمایل کمتری به دوباره رفتن به آشپزخانه خواهید داشت.

کاهش وزن، رژیم غذایی، لاغر شدن، رژیم غذایی، رژیم لاغری، کاهش و افزایش وزن، قرص لاغری، لاغری شکم


یخچال‌تان را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید

آشپزی سالم از مواد اولیه سالم آغاز می‌شود. وقتی موادغذایی سالم و تازه مانند هویج، کاهو، کلم و گل‌کلم در دسترس باشد، طبعا بیشتر  از آن‌ها در تهیه غذاها استفاده خواهید کرد و نکته مهم این که این مواد تا حدود یک هفته در یخچال سالم و تازه باقی می‌مانند و شما می‌توانید یک هفته تمام از غذاهای سالم و مفید استفاده کنید.


عوامل استرس‌زا را از خود دور کنید

طی یک تحقیق روانشناسی مشخص شد، که افراد زمانی‌که در محیطی آرام و بی‌دغدغه قرار دارند، حدود ۱۸ درصد کمتر غذا می‌خورند. بنابراین قبض‌های پرداخت‌نشده، لیست کارهای عقب‌افتاده، تلویزیون و … را از اتاق غذاخوری خود بیرون ببرید و از غذا خوردن و کاهش وزن خود لذت ببرید.

رژیم غذایی، کاهش وزن، رژیم غذایی لاغری، لاغر شدن، محاسبه وزن، لاغر کردن


تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی infdqa

می فایل