اخبار مهم
Home / سلامت / نکاتی درباره رژیم چاقی سریع تا عید
65926_902.jpg

نکاتی درباره رژیم چاقی سریع تا عید

“رژیم” همیشه به معنای کم خوردن برای کاهش وزن نیست، در واقع رژیم به معنای داشتن یک برنامه غذایی منظم است. این برنامه غذایی می تواند جهت افزایش وزن، کاهش وزن و یا تثبیت وزن انجام گیرد و بسته به وزن فرد مورد نظر و شرایط خاص او تنظیم شود.
در دورانی که بسیاری از افراد برای کاهش وزن و لاغرتر شدن به دنبال هزاران راه از جمله انواع رژیم های سخت، باشگاه، قرص و داروی لاغری و … می گردند، افرادی نیز هستند که در به در دنبال پیداکردن لباسی هستند که کمی چاق‌تر نشان‌شان بدهد. این افراد اغلب از سوی اطرافیان مورد سرزنش قرار میگیرند و به بد غذایی و بهانه گیری و … محکوم می شوند در صورتی که چاق نشدن و لاغر ماندن مثل هر مشکل دیگری علل زیادی دارد و تشخیص درست آن درمان را برای فرد راحت‌تر و سریع‌تر مي‌کند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که علی رغم داشتن خورد و خوراک مناسب و عمل به توصیه اطرافیان، از کمبود وزن و لاغری رنج میبرید، راه‌حل شما پیش ماست؛ فقط نباید زود مایوس شوید!
بدن شما برای تغییر متابولیسم خود به زمان زیادی نیاز دارد بنابراین کوتاه نیایید و تا به خواسته‌تان نرسیده‌اید از تلاش دست برندارید. در ادامه شما را با توصیه‌های کلی و نکات طلایی در زمینه رژیم چاقی آشنا می‌کنیم.
  • خرده خواری مهم ترین نکته در رژیم چاقی 
برای اینکه سریع تر به وزن دل خواه برسید باید در طول روز به مقدار زیادی خرده خواری کنید. حتما در طی روز از مواد غذایی نظیر نان سوخاری ، نان خشک ویفر و … به مقدار زیاد مصرف کنید.
اما مواظب باشید و مواد قندی نظیر قند ، شکر ، خرما، چربی و روغن ها را … در حد متعادل مصرف کنید.
  •  از غذاهای کم‌ حجم و پرکالری در رژیم چاقی استفاده کنید
برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را زیاد می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالی که این نوع روش‌‌ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌ های قلبی و عروقی شود!
بهتر است از غذاهای کم‌ حجم و پرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها استفاده کنید.
  • در رژیم چاقی، تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید
زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد. خوردن آب با فاصله کمی از آغاز یا پایان وعده ‌های غذایی، برای لاغر‌ها ضرر دارد، چون شیره‌ های گوارشی را رقیق می ‌کند و غذا به درستی هضم نمی ‌شود.
مقداری زمان می برد تا بدن خود را با تعداد وعده ها و غذاهای بیشتر تطبیق دهد، این طبیعی است. سعی خود را بکنید تا برنامه را کامل انجام دهید حتی اگر گرسنه نبودید . هر ۳ ساعت یک وعده میل کنید در این صورت شکم‌تان فرصت کافی برای انجام عملیات هضم هر وعده خواهد داشت. مثلا اگر می‌خواهید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنید، ۳ وعده کامل که هر کدام حدود ۷۰۰ کیلوکالری دارند را در کنار ۳ وعده ۴۰۰ کیلوکالری برنامه‌ریزی کنید.
  •  مصرف دسر بعد از ناهار و شام را فراموش نکنید
 اگر رژیم چاقی گرفته‌اید و قصد چاق شدن دارید، حتما بعد از ناهار یا شام دسر میل کنید هر چند ناچار باشید ناهار و شام را کمتر از مقدار موجود در برنامه غذایی بخورید. در صورت تمایل می توانید دسرها را با هم جابجا کنید .
  • پیاده روی و تحرک زیاد لاغر کننده است
 اگر می‌خواهید چاق شوید، پیاده روی را کاهش داده و از تحرک غیر ضروری خودداری کنید. در عوض روزانه یک ربع الی نیم ساعت نرمش سبک داشته باشید و پس از آن آب میوه بنوشید و خرده خواری کنید. این کار به افزایش وزن کمک می کند. انجام نرمش سبک و درازو نشست از بروز چاقی موضعی در دوران افزایش وزن جلوگیری می کند.
امیدواریم توانسته باشیم شما را که از لاغری بیش از حد رنج می‌برید راهنمایی کرده باشیم و در حل مشکل‌تان مفید واقع شده باشیم. 


گردآوری: مجله ایترنتی infdqa

می فایل