اخبار مهم
Home / آشپزی / طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی
18120_961.jpg

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

برای تهیه پوره کدو حلوایی بهتر است از کدو حلوایی‌های شیرین استفاده کنید که نیازی به اضافه کردن شکر نداشته باشند. پوره کدو حلوایی فریز شده به مدت یک سال مورد استفاده خواهد بود. در ادامه با خواص بی‌نظیر کدو حلوایی آشنا خواهیم شد.

جهت آشنایی با طرز تهیه رولت کدو حلوایی به بخش شیرینی‌ها در آشپزی infdqa مراجعه فرمایید.


مواد لازم جهت تهیه پوره کدو حلوایی

کدو حلوایی شیرین

۱ عدد متوسط


طرز تهیه پوره کدو حلوایی

  1. فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  2. پس از شستن و خشک کردن کدو حلوایی، به کمک چاقوی آشپزخانه قسمت فوقانی کدو حلوایی را جدا کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. تخمه‌های کدو حلوایی و پالپ‌های آن را به کمک یک قاشق غذاخوری خارج کنید. تخمه‌های کدو حلوایی را به روش infdqa بو دهید. برای این منظور به بخش مناسبت‌ها در آشپزی infdqa مراجعه فرمایید.

تخمه کدو - طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. کدو حلوایی را به ۴ تا ۸ قسمت تقسیم کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. سپس آن‌ها را درون سینی بچینید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در فر با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهید. تا زمانی که چنگال به راحتی درون کدو حلوایی فرو رود و کاملا مغز پخت شده باشد.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. پس از خنک شدن کدو حلوایی‌ها، پوست آن را به کمک چاقو جدا کنید و کدو‌ها را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. در این مرحله به کمک غذاساز، کدو حلوایی‌های خرد شده را پوره کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

  1. پوره کدو حلوایی را درون کیسه‌های زیپ‌دار ریخته و به صورت مسطح در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی

طرز تهیه پوره کدو حلوایی + خواص کدو حلوایی


از خواص کدو حلوایی چه می‌دانید؟

  • کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کدو تنبل تقریباً به اندازه‌ هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌ سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید.

  • کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها

کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال ۲۰۰۱ یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ بدنشان زیاد است ۸۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

  • کدوتنبل و قند خون

سال پیش محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی کدوتنبل می‌تواند به کاهش قند خون حیوانات و انسان کمک کند. اثرات مثبت کدو به کاروتنوئیدها و برخی از پُلی‌ساکاریدهای آن مربوط می‌شود. البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد که در این مورد هم جای نگرانی نیست.


  • کدوتنبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه‌ها

محققان آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای روی بتاکاروتن انجام داده و به این نتیجه رسیدند علاوه بر این که این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند بلکه می‌توانند به عملکرد برخی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک کنند. برای همین هم باعث تقویت این سیستم می‌شوند.

اگر سیگار می‌کشید نیز می‌توانید به خواص مفید کدوتنبل اعتماد کنید. به خاطر اینکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن به سلامت ریه‌ها خدمت زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای سیگاری‌ها مصرف بتاکاروتن موجود در مواد غذایی مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند. به خاطر اینکه این مکمل‌ها خطر ابتلا به سرطان را در این افراد بالا می‌برد.

گروه آشپزی infdqa

می فایل