اخبار مهم
Home / آشپزی / طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت و همبرگر گیاهی (سویا برگر)
45329_647.jpg

طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت و همبرگر گیاهی (سویا برگر)

همبرگر نوعی ساندویچ گوشت است که همراه با مخلفات و داخل نان گرد سرو می‌شود. همبرگر را معمولا با گوشت گاو و در برخی مناطق با گوشت گوسفندی و عمدتا به شکل گریل‌شده یا سرخ‌شده تهیه می‌کنند اما نوع دیگری از همبرگر نیز تهیه می‌شود که ویژه گیاه‌خواران است و با استفاده از سویا تهیه می‌شود. طعم این همبرگر گیاهی با همبرگر معمولی کمی متفاوت است اما هر دو خوشمزه بوده و طرفداران خاص خود را دارند.
قبلا، طرز تهیه همبرگر خانگی به روش مک دونالد و همچنین طرز تهیه نان همبرگر خانگی را به طور کامل آموزش داده‌ایم، این بار اما قصد داریم طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت و همچنین طرز تهیه همبرگر گیاهی (سویا برگر) را به شما آموزش دهیم. 

مواد لازم برای تهیه همبرگر سویا با گوشت:

سویا خیس‌خورده ۱ پیمانه 
 گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
 جعفری خردشده ۲ ق غذاخوری
 سیر ۳ حبه
 تخم‌مرغ ۱ عدد
 سس کچاپ ۲ ق غذاخوری
 پودر نان یا پودر سوخاری ۱ ق غذاخوری
 آویشن یا اوریگانو ۱ ق چای‌خوری
 پیاز کوچک ۱ عدد
 نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
 پودر پاپریکا، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر سویا با گوشت:

  1. برای تهیه همبرگر با سویا مثل هر غذای دیگری که با سویا تهیه می‌شود، ابتدا باید سویا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل آب خیس کرده و بعد از این مدت، آب آن را خالی کنید و مقداری فلفل و آبلیمو به آن اضافه کرده و دوباره به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را خیس کنید.
  2. حالا آب اضافه آن را خالی کرده و سویا‌ها را با دست فشار دهید تا تقریبا هیچ آبی داخل آن‌ها باقی نماند.
  3. سویاهای خیسانده و آب گرفته را ۲ بار چرخ کنید و کنار بگذارید.
  4. حالا گوشت چرخ‌کرده و سویای چرخ‌کرده را داخل غذاساز بریزید و کمی مخلوط کنید.
  5. سیر و پیاز را رنده کرده و آب آن‌ها را بگیرید و آن‌ها را نیز به مواد داخل غذاساز اضافه کنید.
  6. حالا سایر مواد یعنی؛ تخم‌مرغ، جعفری خردشده، سس کچاپ، پودر نان و ادویه‌جات را نیز داخل غذاساز بریزید تا کمی حالت چسبندگی پیدا کند. 
  7. حالا مواد را به ۴ قسمت مساوی تقسیم‌ کرده و یا با دست گرد کنید یا قالب بزنید. 
  8. همبرگر‌ها را روی یک کاغذ روغنی قرار داده و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کمی حالت منسجم پیدا کنند. 
  9. بعد از این مدت، نوبت به سرخ‌کردن همبرگرها می‌رسد. یک تابه نچسب با سایز مناسب انتخاب کرده و روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.
  10. همبرگر‌های سرد را داخل روغن داخل بگذارید و هر طرف را با حوصله سرخ کنید.
  11. همبرگر شما آماده است. می‌توانید همبرگرهای سرخ‌شده را داخل نان همبرگر و یا نان باگت قرار داده و با خیارشور، کاهو، گوجه‌فرنگی و یک لایه پنیر سرو کنید. نوش جان.
طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت، همبرگر گیاهی، سویا برگر، همبرگر سویا، همبرگر مک دونالد، سس کچاپ، سیب زمینی سرخ کرده

چند نکته مهم در تهیه همبرگر با سویا:

  • قراردادن همبرگر‌ها در فریزر به این دلیل است که موقع سرخ‌شدن، همبرگرها جمع‌ نشوند و یا از هم نپاشند.
  • همین ترکیبات را می‌توانید بدون گوشت نیز مخلوط‌ کرده و یک همبرگر گیاهی (سویا برگر) خوشمزه تهیه کنید اما در این صورت میزان برخی مواد اولیه به شکل زیر تغییر می‌کند اما بقیه مواد و مقدار آن‌ها همان است:
سویا ۲۰۰ گرم
پیاز  ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
  • برگری که بدون گوشت و تنها با سویا‌ی چرخ‌شده تهیه می‌شود (همبرگر گیاهی)، به دلیل عدم وجود چربی، تا حدی شکننده است و نمی‌توان آن را قالب زد.
  • گرفتن آب سویا و پیاز رنده‌شده بسیار مهم است و در انسجام برگر شما نقش مهمی دارد.
  • برای طعم بهتر، می‌توانید مقداری زعفران‌ دم‌کرده و سماق نیز به ترکیب اضافه کنید که این مورد به ذایقه شما بستگی دارد. 
همبرگر با سویا و گوشت به دلیل وجود گوشت، طعم بهتر و انسجام بیشتری دارد اما بدون گوشت نیز همراه با طعم‌دهنده‌ها و چاشنی‌های گفته شده طعم خوبی خواهد داشت. 
امیدواریم این همبرگر ساده و خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار انواع دورچین غذای خوشمزه مانند سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و رژیمی و یا چیپس خانگی ترد و خوشمزه و همراه با سس کچاپ خانگی، سس خردل و یا سس هزار جزیره خانگی لذت ببرید.


گردآوری: گروه آشپزی infdqa

می فایل