اخبار مهم
Home / آشپزی / طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه
42992_659.jpg

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه

سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ‌های پاییزی خوش‌رنگ و خوشمزه است. طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بسیار آسان است و می‌توان آن را جزو سوپ‌های فوری محسوب کرد. برای تهیه انواع  سوپ کدو حلوایی یا سوپ کدو تنبل از مواد اولیه تقریبا مشابهی استفاده می‌شود اما برخی چاشنی‌های آن متفاوت هستند.
قبلا طرز تهیه پوره کدو حلوایی، رولت کدو حلوایی، براونی کدو حلوایی و دلمه کدو حلوایی را به شما آموزش داده‌ایم، در اینجا طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه را برای شما تهیه کرده‌ایم که بسیار خوشمزه بوده و ظاهری دلپذیر دارد و یک پیش‌غذای پاییزی عالی برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود. 

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو حلوایی:

پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
کدو حلوایی ۱ کیلو
نمک و فلفل به میزان لازم
دارچین، زنحبیل تازه  به میزان لازم
کره ۳۰ گرم
خامه ۵۰ گرم

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی:

  1. برای تهیه سوپ كدوحلوايى ابتدا سيب‌زمينى‌ها و پياز را خرد کرده و داخل قابلمه بریزید.
  2. نمك و زنجبيل تازه را هم اضافه کنید.
  3. در حدى كه روى مواد پوشيده شود، به مواد آب اضافه کنید.
  4. شعله را در حد متوسط بگذارید و بعد از پخت که حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، مواد را داخل غذاساز ریخته و به شکل پوره درآورید.
  5. به پوره به‌دست‌آمده، دارچين اضافه کنید.
سوپ کدو حلوایی شما آماده است. می‌توانید مواد اولیه آن را قبل از پخت، با مقداری کره تفت دهید تا سوپ شما طعم بهتری داشته باشد.

در صورت تمایل به سوپ کدو حلوایی خامه اضافه كرده و دوباره آن را داخل غذاساز ریخته و پوره کنید. این نوع سوپ به دلیل داشتن ته مزه شیرین کدو حلوایی، با ترکیب‌شدن با خامه طعمی بی‌نظیر خلق می‌کند.

اگر دوست ندارید سوپ کدو حلوایی شما بیش از حد پرکالری و ناسالم شود، به جای خامه از شير استفاده كنيد. ميزان شير بستگى به میزان تمایل شما به رقيق بودن سوپ دارد.
در انتها مقداری خامه یا شیرزده‌شده روی سوپ کدو حلوایی ریخته و آن را با مغز تخمه کدو تزیین نمایید.
امیدواریم این سوپ پاییزی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. 

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه، کدو حلوایی، کدو تنبل، خواص کدو حلوایی، رولت کدو حلوایی، دسر کدو حلوایی

خواص کدو حلوایی

کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
کدو تنبل تقریباً به اندازه‌ هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌ سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.
علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید.

کدوتنبل و قند خون
سال پیش محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی کدوتنبل می‌تواند به کاهش قند خون حیوانات و انسان کمک کند. اثرات مثبت کدو به کاروتنوئیدها و برخی از پُلی‌ساکاریدهای آن مربوط می‌شود. البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد که در این مورد هم جای نگرانی نیست.

کدوتنبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه‌ها
محققان آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای روی بتاکاروتن انجام داده و به این نتیجه رسیدند علاوه بر این که این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند بلکه می‌توانند به عملکرد برخی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک کنند. برای همین هم باعث تقویت این سیستم می‌شوند.
اگر سیگار می‌کشید نیز می‌توانید به خواص مفید کدوتنبل اعتماد کنید. به خاطر اینکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن به سلامت ریه‌ها خدمت زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای سیگاری‌ها مصرف بتاکاروتن موجود در مواد غذایی مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند. به خاطر اینکه این مکمل‌ها خطر ابتلا به سرطان را در این افراد بالا می‌برد.

گردآوری: گروه آشپزی infdqa

می فایل