اخبار مهم
Home / آشپزی / طرز تهیه بادمجان پلو ترکیه
60890_211.jpg

طرز تهیه بادمجان پلو ترکیه

“بادمجان پلو” یکی از غذاهای خوشمزه ترکی است که در بسیاری از شهرهای کشورمان به صورت کم و بیش مشابهی تهیه می‌شود. شما می‌توانید بادمجان پلو را همراه با مرغ و یا گوشت به صورت چرخ‌کرده و یا خورشتی تهیه کنید و یا در صورت تمایل برای بخش پروتئینی غذا از قارچ استفاده کنید. با ما با آموزش طرز تهیه بادمجان پلوی ترکی خوشمزه همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان پلوی ترکی:

 بادمجان ۲-۳ عدد 
پیاز  ۱ عدد 
 گوجه فرنگی ۲ عدد 
برنج  ۲ پیمانه 
شوید تازه یا خشک  ۱ پیمانه 
 گوشت چرخ کرده  250 گرم
رب گوجه فرنگی  ۱ ق غذاخوری 
 فلفل دلمه خردشده ۱ ق غذاخوری 
خلال بادام ½ پیمانه 
کشمش   ¼ پیمانه
 نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و کاری  به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان پلو ترکی:

  1. برای تهیه بادمجان پلو ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنده و نگینی درشت خرد کنید.
  2. روی بادمجان‌های خرد شده، کمی نمک بپاشید و آن‌ها را داخل سبد آبکش قرار دهید و به مدت نیم ساعت آن‌ها را کنار بگذارید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. 
  3. پیاز را نگینی ریز و یا رنده کنید و با مقداری روغن تفت دهید.
  4. به پیازها کمی زردچوبه اضافه کنید و باهم تفت دهید تا عطر زردچوبه آزاد شود. 
  5. گوشت چرخ‌کرده را به پیازها اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. 
  6. بادمجان‌ها را آبکشی کنید و بعد به پیازهای داخل تابه اضافه کنید.
  7. گوجه فرنگی‌ها را نیز ریز خرد کرده و به پیاز و بادمجان‌ها اضافه کنید.
  8. بقیه ادویه‌ها را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  9. فلفل دلمه‌ای خرد‌شده را نیز اضافه کنید. 
  10.  کمی صبر کنید تا اب گوجه کشیده شود و بعد مابقی مواد به جز شوید را مخلوط کنید.
  11. برنج را با شوید آبکش کنید و یا برنج ابکش شده را با شوید خشک مخلوط کنید.
  12. در نهایت کف قابلمه ته‌دیگ مورد نظر را قرار داده و برنج و شوید آبکش‌شده و مواد گوشتی آماده‌شده را لایه‌لایه کف قابلمه بریزید و برنج را دم کنید.
بادمجان پلوی ترکی خوشمزه شما آماده است. شما می‌توانید این غذا را با مرغ ریش‌ریش‌شده، کوفته ریزه(گوشت قلقلی) و یا حتی سیب‌زمینی نگینی سرخ‌شده نیز تهیه کنید. همچنین می‌توانید شوید و کشمش را کلا حذف کنید.
امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید و این غذای متفاوت و خوشمزه را به فهرست غذاهای هفتگی خود اضافه کنید. نوش جان.
گردآوری: مجله اینترنتی infdqa

می فایل