اخبار مهم
Home / سبک زندگی / روش‌های ضخیم‌کردن موهای نازک و جلوگیری از ریزش مو (۲)
23866_415.jpg

روش‌های ضخیم‌کردن موهای نازک و جلوگیری از ریزش مو (۲)


متد ۲: تغییر سبک زندگی


۱٫ مصرف مقادیر مناسب از انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین ‌B و آهن

بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و مو در افراد، ناشی از رژیم غذایی نادرست می‌باشد.
  • ویتامین ب در حفظ سلامت و شادابی موها نقش اساسی ایفا می‌کند به طوری که با مصرف مقدار مناسب از این ویتامین می‌توانید به ضخیم شدن موهای نازک و جلوگیری از ریزش مو کمک کنید. اکثر میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها و برنج قهوه‌ای منابع غنی از ویتامین ‌B هستند.
  • کمبود آهن در بدن نیز موجب ریزش مو خواهد شد. مواد غذایی حاوی آهن شامل: گوشت قرمز، مرغ و ماهی، سبزیجات سبز و غلات غنی شده با آهن هستند.
  • از مکمل‌های ویتامینه دوران بارداری استفاده کنید. این مکلمل ها دارای ترکیب بسیار خوبی از انواع ویتامین ها می باشند که مصرف آن ها به حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن ها کمک می کند.


۲. از موهای خود در برابر هر گونه آلودگی و مواد شیمیایی محافظت نمایید

دور ماندن از مواد شیمیایی و آلودگی کار راحتی نیست اما ما در اینجا به شما چند راه پیش گیرانه و ساده در همین راستا معرفی می‌کنیم.
  • موقع پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در هوای آلوده و مناطق پر تردد، موهای خود را با یک روسری یا کلاه بپوشانید زیرا دود اتومبیل‌ها باعث خشکی مو می‌شود.
  • در استخرهای کلردار حتما کلاه شنا بپوشید. تا به حال شده یک آرایشگر از شما بپرسد که آیا شنا می‌کنید یا خیر؟ کلر موجود در آب لابلای موها باقی می‌ماند و باعث خشکی و آسیب‌دیدگی موها می‌شود. بنابراین حتما در استخر از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید و یا قبل از آنکه کلر بین موها خشک شود، موها را با شامپو شستشو دهید.
جلوگیری از ریزش مو، عامل ریزش مو، دلیل ریزش مو، نازکی و خشکی مو، پر پشت شدن مو



۳٫ مرتب پوست سر خود را با نوک انگشتان ماساژ دهید

نوک انگشت‌ها را به صورت دورانی روی پوست سر بمالید. این کار باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و به رشد موها کمک می‌کند.
درمان ریزش مو، حجم دادن مو، پرپشت کردن مو، موی پرپشت، پر پشت شدن ابرو، ماساژ سر


۴٫ سطح استرس خود را کاهش دهید

موقعیت‌های استرس زا معمولا باعث ریزش مو می‌شوند بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار دارید، حتما راه حلی برای رهایی از آن بیندیشید.
  • برخی از منابع استرس‌زا اجتناب‌ناپذیر هستند اما خود به خود و با گذشت زمان از بین می‌روند. اگر عامل ریزش موی شما یک موقعیت استرس‌زا باشد، باید با گذشت زمان متوقف شده و به حالت عادی بازگردد.
  • البته خود ریزش مو نیز یک عامل استرس‌زا محسوب می‌شود. بنابراین بهترین کار حفظ خونسردی و انجام فعالیت‌های موثر در جهت جلوگیری از ریزش مو به روش طبیعی یا دارویی و یا حتی تغییر در سبک زندگی است.
تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی infdqa

می فایل