اخبار مهم
Home / اجتماعی / رسیدگی به ۹۴ درصد شکایت های مربوط به بهداشت محیط و حرفه ای
483326_758.jpg

رسیدگی به ۹۴ درصد شکایت های مربوط به بهداشت محیط و حرفه ای

به گزارش گروه جامعه سایت خبری، محراب آقازاده کل تماس های مردمی با سامانه را ۱۰ هزار و ۲۵۰ تماس عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۸۴۳ مورد شکایت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد از شکایت های ثبت شده مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: از بیش از ۱۰ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ تعداد ۵ هزار و ۹۰۳ تماس اعم از مرتبط یا غیر مرتبط منجر به راهنمایی و مشاوره، آموزش یا ارجاع به خارج از بخشهای سازمان شده است.

محراب زاده در ادامه گفت: بیشترین شکایات وارده به ترتیب فراوانی مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان، ایران، شیراز و قم بوده و بیشتر مربوط به اصناف سلف سرویس و رستوران ها، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا، بقالی و سوپرمارکت، نانوایی، اماکن مسکونی و آشپزخانه (کترینگ) بوده است.

رئیس سامانه ۱۹۰ در ادامه عدم رعایت نظافت عمومی محل کار، مواد غذایی غیر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و وجود جسم خارجی در مواد غذایی پخته شده را به ترتیب بیشترین نوع درخواست تماس گیرندگان ذکر کرد و گفت: با واحدها و مراکز غذایی که مرتکب تخلف بهداشتی شده اند، برخوردهای قانونی لازم اعم از اخطار کتبی، معرفی به مراجع قضایی، رفع نقص، معدوم سازی کالا و مواد غذایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

می فایل