اخبار مهم
Home / سلامت / آشنایی با موثرترین تمرینات افزایش قد به طور طبیعی
69209_719.jpg

آشنایی با موثرترین تمرینات افزایش قد به طور طبیعی

اگر برای قد بلندتر شدن چشمتان را به روی جراحی‌های پرعوارض بسته‌اید باید به شما این نوید را بدهیم که روش‌های کم‌خطرتری هم وجود دارند که می‌توانند در بلند شدن قد به شما کمک کنند. یکی از این روش‌ها انجام تمرینات افزایش قد و همچنین ورزش به صورت مرتب و مداوم است. برخی تمرینات کششی خاص وجود دارند که به آسانی و با صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانند شما را به سمت نتیجه مطلوبتان هدایت کنند. با ما همراه باشید.

تصورات نادرست بسیاری در مورد قد وجود دارد؛ برخی والدین بر این باورند که صرفا به دلیل کوتاه قد بودن هر دوی آنان، فرزندان‌شان نیز ناگزیر کوتاه قامت خواهند شد. اما واقعیت این است که با رعایت رژیم غذایی سالم، حالت اندامی مناسب و چند تمرین ساده می‌توان رشد کودک را افزایش داد. بنابراین جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله‌ بزرگسالی قرار دارند، می‌توانند با انجام بعضی تمریناتی که روی رشد عضلات بدن کار می‌کند، قدشان را افزایش دهند. هدف این تمرینات، کشش بدن و انعطاف‌پذیر کردن آن است. وقتی تمرینات و حرکات کششی با شدت بالا انجام می‌شوند، استخوان‌ها و غضروف‌های بدن رشد می‌کنند. همچنین مقدار بیشتری هورمون رشد نیز ترشح می‌شود. این هورمون و تمرینات افزایش قد ، تاثیری مضاعف بر افزایش قد دارند.

برخی از موثرترین تمرینات افزایش قد

حرکات و تمرینات افزایش قد باید صبح زود انجام شود. این تمرینات شامل موارد زیر می‌گردد:

یوگا

یوگا یکی‌ از ورزش‌هایی است که علاوه بر اینکه سلامت فرد را تقویت می‌کند به رشد قد در او کمک می‌کند (در شرایطی که فرد در مرحله رشد باشد) از طریق تمرینات یوگا ستون فقرات کشش پیدا می‌کند و در نتیجه ماهیچه‌های ستون فقرات تقویت می‌شود. این حرکات باعث می‌شود مایع میان دیسک‌های ستون فقرات افزایش پیدا کند.

یوگا - تمرینات کششی - حرکات یوگا برای افزایش قد


آویزان شدن یا بارفیکس
این تمرین درست مانند نامش ساده است. کافیست چندین نوبت در طول هفته از یک میله آویزان شده و بدن خود را به سمت پایین کش دهید (بارفیکس‌های خانگی در این مورد بسیار کاربردی هستند). برای ایجاد کشش بیشتر می‌توانید پاهای خود را به صورت موازی به سمت بالا (سقف) حرکت دهید.

آویزان شدن - بارفیکس - تمرینات افزایش قد


حرکت کششی کبرا
روی سینه‌تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید و تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان می‌باشد.

حرکت کششی کبرا - حرکات کششی افرایش قد - بلند شدن قد


خم شدن یکطرفه
روی پاهایتان بایستید. بدنتان را به یک سمت خم کنید (چپ یا راست). تا حداکثر اندازه‌ ممکن، خودتان را بکشید. به مدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تمرین را با خم شدن به سمت دیگر تکرار کنید.

خم شدن یکطرفه - ورزش های افزایش قد - حرکت کششی برای افزایش قد


 لمس انگشتان پا
یکی دیگر از تمرینات افزایش قد تلاش برای لمس انگشتان پا است. این تمرین یکی از شناخته‌ترین حرکات برای گرم کردن بدن بود. اگر شما هم نمی‌توانید آنقدر خم شوید که انگشتان پاهایتان را لمس کنید، به هیچ‌وجه ناراحت نشوید چرا که تنها شما با این دشواری روبرو نیستید. تا آنجا که می‌توانید خم شوید اما به‌ یاد داشته باشید که این کشش باید چند ثانیه‌ای طول بکشد.

لمس انگشتان پا - تمرینات افزایش قد - حرکات کششی

برخی از ورزش‌ها هم می‌توانند به رشد قدی تا حدود زیادی کمک کنند. این ورزش‌ها شامل موارد زیر می‌گردند:

شنا
شنا کردن ورزشی است با حرکات کششی بسیار، که همین امر باعث افزایش تدریجی قد شما می‌شود. با این حال اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که باید مدت زیادی به این ورزش بپردازید تا نتایج دلخواهتان را مشاهده کنید. بدین منظور توصیه می‌شود روزانه و به مدت دو ساعت شنا کنید.

شنا - عکس شنا - ورزش شنا


دوچرخه سواری
برخلاف عقیده برخی ، دوچرخه سواری موجب افزایش قد می‌شود. این ورزش هم به دلیل اینکه به ترشح هورمون‌های رشد به داخل خون کمک می‌کند، می‌تواند در بلندتر شدن قد شما مؤثر باشد! در واقع این هورمون‌ها هستند که عامل اصلی رشد و تکثیر سلولی به حساب می‌آیند. مشابه موارد قبلی، دوچرخه سواری باعث خواهد شد تا عضلات و استخوان‌های شما کشیده‌تر شوند، مخصوصا عضلات و استخوان‌های پاهایتان.
دوچرخه سواری - تمرین دوچرخه سواری - ورزش دوچرخه سواری


طناب زدن
طناب زدن تنها برای دوران مدرسه یا گرم کردن بدن قبل از تمرین اصلی نیست، بلکه حرکتی مطمئن در کشش عضلات، به‌ویژه قسمت‌های پایین پا می‌باشد. این ماهیچه‌ها با پرش مداوم تقویت شده و کش می‌آیند. هر چه بیشتر طناب بزنید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.
طناب زدن - ورزش طناب زدن - ورزش برای افزایش قد


دوی آهسته
هر چه در وصف فواید دوی آهسته و پیاده‌روی برای کودکان و البته بزرگسالان بگوییم، کم گفته‌ایم. برای افزایش قد کودک هر روز مسافتی را با سرعت آهسته در کنارش بدوید و سعی کنید با هر چه لذت‌بخش‌تر ساختن این ورزش او را بیشتر ترغیب به انجام آن کنید.

ورزش دو - دوی آهسته - پیاده روی

لازم به ذکر است که در کنار ورزش و انجام تمرینات افزایش قد ، تغذیه مناسب نیز در رشد قد مؤثر است. یک رژیم غذایی مناسب باید هر ۶ گروه غذایی (میوه‌جات، سبزیجات، پروتئین‌ها، حبوبات، چربی‌ها و غلات) را شامل شود. تحقیقات نشان داده ویتامین آ، پروتئین و روی بیشترین تأثیر را در افزایش قد دارند.

گردآوری:
مجله اینترنتی infdqa

می فایل